Besane noći, gomila problema?

 

 

Besane noći, gomila problema? Evo kako da smanjite uticaj stresa i uživate u svakom trenutku

 

Jeste li ikada osetili kao da Vam je svega preko glave? Kao da ćete potonuti pod pritiskom? Da ćete se raspasti u
pokušajima da uskladite porodicu i posao? Da Vas tište zdravstveni, finansijski ili ljubavni problemi?

Uz brz tempo života i skoro svakodnevnu neizvesnost, nije neobično što veliki broj ljudi doživljava posledice stresa u
manjoj ili većoj meri. Ipak, iako se mnogi naviknu i prihvate takav način života, posledice mogu biti veoma teške i
dugotrajne. Jedna od stvari koje najčešće ispaštaju jeste upravo spavanje. A loše spavanje dovodi do nedostatka sna,
što dovodi do neispavanosti, što prerasta u hroničan umor, što za posledicu može imati ozbiljne zdravstvene
probleme – mentalne i fizičke.

Iako je lakše savetovati nego zaista uspeti pri izbacivanju stresa iz života, jaka želja i posvećenost zaista mogu uroditi
plodom, a Vaš um i telo će Vam biti zahvalni na duže staze.

 

Evo nekoliko jednostavnih saveta koje možete primeniti u svakodnevnici, a mogu Vam pomoći pri trajnom
oslobađanju od stresa ili makar svođenju njegovog dejstva na minimum.

 

  • Pokušajte da identifikujete pravi izvor svog stresa, kako biste mogli da pronađete pravi pristup za rešavanje problema.
  • Pričajte o svojim problemima! I bez brige, nećete nikoga opteretiti, umoriti ili rastužiti. Važno je i zdravo deliti
    svoje probleme sa bliskim osobama ili profesionalcem. Nivo stresa će se smanjiti, a moguć je i nalet odlične
    ideje za rešavanje.
  • Preuzmite kontrolu nad situacijom! Ako shvatate da ste rastrojeni na sve trane, napravite listu prioriteta i
    rešavajte jednu po jednu stavku.
  • Obezbedite sebi dobar noćni san. Kao što smo već rekli, nedostatak sna dovodi do gubljenja koncentracije,
    slabljenja pamćenja i brojnih zdravstvenih problema. Popijte blag prirodni čaj koji će Vas opustiti, uživajte uz
    čašu omiljenog vina, opustite se uz toplu kupku, čitajte omiljenu knjigu…nešto što će Vas opustiti i dovesti u
    stanje omamljenosti i praznog uma spremnog da utone u san.
  • Pokušajte sa tretmanima akupunkturom, masažom i sličnim alternativnim metodama.
  • Vaša spavaća soba treba da bude savršeno zaštićena, jer u njoj provodite vreme koje će Vam povratiti energiju.
    Zato treba da bude čista, tamna, tiha i prijatne temperature.
  • TV, tablet i telefon su sasvim nepotrebni u spavaćoj sobi.
  • Ne čitajte mejlove pre spavanja! Sve može sačekati jutro,  a velika je šansa da ćete se samo dodatno opteretiti
    razmišljanjem o obavezama koje Vam sutra predstoje.
  • Naučite da kažete “ne”. Sjajno je biti kolegijalan i prijateljski nastrojen, ali ne toliko da Vam ne ostane ni tren
    za opuštanje. Rasporedite svoje vreme onako kako je najbolje i najzdravije za Vas, a ne za druge.
  • Razmišljajte pozitivno. Kada ste pod stresom, lako se nameće viđenje svega u negativnom kontekstu.
    Pokuštajte da sve negativne misli pretvorite u pozitivno razmišljanje, pa će i sam ishod dpgađaja biti takav.
  • Vežbanje Vam neće rešiti probleme, ali će svakako pomoći u kanalisanju energije, što će svakako doprineti
    bistrijem razmišljanju i boljem pristupu. Fizička aktivnost pomaže da se adrenalin (izazvan pritiskom i besom),
    tako što motiviše telo da proizvodi endorfin- hormon zadužen za dobro raspoloženje. Redovno vežbanje ne
    samo da će smanjiti nivo stresa, već će i pomoći da zaspete lepše i lakše.
  • Naučite kako da se opustite. Pokušajte sa brojnim tehnikama relaksacije, kao što su vežbe disanja, pozitivnog
    razmišljanja i slično. Iako isprva neće biti lako, upornost se isplati na duge staze.
  • Održavajte kontinuitet. Uvek se potrudite da izdvojite isto vreme, istim danima u nedelji, za sve one aktivnosti
    koje Vas čine srećnim. Veoma brzo ćete shvatiti kakoovi mali rituali znače i više nego što ste mogli da pomislite.

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *