Rano ustajanje Vam predstavlja agoniju?

 

Symphony dušek uz popust i poklon

Rano ustajanje Vam predstavlja agoniju? Evo kako da to promenite!

 

Svesni ste da je pred Vama gomila važnih obaveza, jurnjava po gradu, odlazak na posao, bitan sastanak ili čak
polazak na putovanje, i ništa od toga Vam ne pada teško, osim jedne stvari- ustajanja. Čini Vam se da Vas je krevet
prigrlio i da ste teški kao kamen i da je samo još sat vremena sna sasvim apsolutno neophodno da biste preživeli
ovaj dan?

Bez brige, postoji nekoliko trikova koji Vam mogu pomoći da rano ustajanje ne bude bauk. Naravno, nemoguće je
prilagoditi se preko noći, ali upornost se svakako isplati.

 

* Krenite na spavanje 15 minuta ranije

Ukoliko imate ustaljeno vreme u koje odlazite na spavanje, pokušajte da legnete 15 minuta ranije. Iako to deluje
kao veoma mala razlika, može da pomogne itekako. Bićete svesni da ste imali dodatnih 15 minuta za san i da
nema potrebe da odlažete jutarnji alarm jer Vam fali “još koji minut”.

Pored toga, Vaše telo će se navići na ranije “gašenje”, pa će Vam vremenom biti sve lakše da u krevet odlazite sve
ranije i ranije. Ovo posebno može da pomogne ako ste navikli da ležete veoma kasno.

Hand under blanket reaching out for alarm clock, shallow depth of field focus on foreground

* Bez svetla- čak i najslabijeg

U vremenima kada struja nije postojala ljudi su znali da je vreme za spavanje kada sunce zađe. Sada, pored
interneta, televizije i mobilnih telefona, ništa lakše nego provesti čitavu noć uz omiljenu seriju ili igricu.

Upravo zbog toga je veoma bitno da ugasite sve izvore svetlosti pre spavanja. Čak i lampice na digitalnom
časovniku, punjaču od lap-topa i slično. Samo prebacite krpu preko njih, jer i najmanji izvor svetlosti može
doprineti nesanici i teškoćama prilikom uspavljivanja. Najbolje je da se od računara, televizora i telefona
odvojite makar sat vremena pre odlaska u krevet. Sasvim dovoljno da Vaše telo primi k znanju da je vreme
za odmor.

 

* Jutro je pravo vreme za sjaj

Iako je svetlo opasan neprijatelj Vašeg sna, isto je tako sjajan saveznik Vašeg buđenja. Zato je veoma važno
da onog trenutka kada otvorite oči upalite svetlo, podignete roletne ili raširite zavese. Veoma brzo će Vaše telo
shvatiti da je vreme za ustajanje i funkcionisanje. Razlog je jednostavan- melatonin je hormon koji utiče na
osećaj pospanosti. Kada je mračno, melatonin se više luči, dok se njegov nivo povlači u prisustvu svetlosti.
Naravno, ako ste u mogućnosti, neka to bude dnevna svetlost, ali ako niste- poslužiće i sijalica.

 

* Izbegavajte popodnevne dremke posle 16 časova

Popodnevno spavanje posle 16 časova može biti prilična smetnja za redovno spavanje. Ako već ne možete da
odmorite pre 16 časova, potrudite se da spavanje ne traje duže od pola sata.

 

* Bez kasne večere!

Odlazak na spavanje prepunog stomaka može biti ozbiljna smetnja za kvalitetan san. Telo troši mnogo energije
na varenje hrane tokom noći, kada je previđeno upravo “punjenje” te energije. pred toga što ćete se osećati teško
i tromo i što rizikujete gojenje, ustajanje će biti prava noćna mora.

wake

 

* Kažite “ne” kasnom vikend ustajanju

Veoma je verovatno da ćete vikendom imati priliku da ostanete budni do sitnih sati, što biste najviše voleli da
rešite buđenjem u ranim popodnevnim časovima. Ipak, to nikako nije dobro rešenje. Pokušajte da ustanete
najviše sat vremena kasnije od uobičajenog vremena za ustajanje. Ukoliko Vas kasnije stigne umor, rešite to
brzom popodnevnom dremkom. U suprotnom, dočekaćete nedeljno veče budni kao sova, a pred Vama je početak
nove radne nedelje. Verujte, bićete zahvalni sebi u ponedeljak.

 

* Pomislite na sve ono što Vas čeka

Spavanje i sanjanje je divna stvar, ali realnost može biti mnogo lepša. Pomislite samo koliko biste više vremena
imali pred sobom, ako biste ustali koji sat ranije. Mnogo više prostora za dnevne, produktivne, kreativne
aktivnosti. Svakako je vredno žrtvovanja kasnog gledanja filma ili igranja igrice.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *