Kako se način na koji spavate odražava na vaše zdravlje

Položaj spavanja je definitivno pitanje nečije sklonosti i navika. Ali i mnogo više od toga, jer  položaji u kojima spavate
imaju široku lepezu uticaja na vaše telo. Otprilike jednu trećinu svog života provodite spavajući – to znači da trećinu
svog vremena provodite relativno nepomično, u određenim položajima za spavanje. 

Osim toga što ovi položaji mogu uticati na to koliko kvalitetno spavate, utiču i na vaše zdravlje.

Zašto neko spava na boku, leđima ili zagrli jastuk, pitanje je na koje nije lako dati odgovor, ali činjenica je da svaki
položaj ima svojih dobrih i loših strana.

Prepoznajte svoj način spavanja i proverite kako to utiče na vaše zdravlje.

Kako-se-način-na-koji-spavate-odražava-na-vaše-zdravlje-featured

 

Spavanje na leđima 

Često najbolja opcija ako osećate fizičku bol ili ukočenost. Osobe s artritisom uglavnom spavaju zdravije i udobnije
na leđima.

Spavanje na leđima može takođe pomoći u smanjenju noćnih simptoma GERB-a ili refluksa kiseline.
Ako imate ovakve tegobe i odlučite da spavate na leđima, osigurajte dobar položaj uz pomoć jastuka za bolju podršku.

A ako ste zabrinuti zbog bora i znakova starenja na licu, spavanje na leđima je vaš prijatelj.

 

Kada spavanje na leđima nije dobra ideja? Ako hrčete ili imate opstruktivnu apneju za vreme spavanja, položaj
na leđima može pogoršati ove simptome pa je bolje da odaberete spavanje na boku ili na stomaku. 

Latona jastuk jedinstvenog livenog oblika, kreiran tako da prateći svaku konturu vašeg vrata i glave omogućava idealnu
podršku tokom spavanja na leđima.

 

Spavanje na strani

Ovo je popularan položaj spavanja, drugi po optimalnosti za zdravlje, nakon spavanja na leđima. Za ljude koji hrču ili
imaju apneju za vreme spavanja, prelazak u bočni položaj može pomoći u smanjenju simptoma, što dovodi do manjeg
poremećaja i kvalitetnijeg odmora. 

Pritom, ovo može biti i pravi položaj za vas ako imate simptom karpalnog tunela na ručnom zglobu jer tako možete da
zaštitite zglobove od pritiska tokom spavanja.

Spavanje na boku pomaže da moždani limfni sistem efikasnije očisti toksine u odnosu na spavanje na leđima ili stomaku.
Sposobnost ovog sistema da uklanja toksine i štetne proteine od velike je važnosti za prevenciju neurodegenerativnih
bolesti, poput Alzheimerove, Parkinsonove i demencije.

Takođe, spavanje na desnoj ili levoj strani može uticati na nekoliko zdravstvenih stanja.

Studije pokazuju da spavanje na levoj strani deluje povoljno ako imate refluks kiseline i da je osećaj znatno gori ako
ljudi koji pate od ove tegobe leže na desnoj strani. 

Trudnicama se savetuje da spavaju na levoj strani jer to pomaže cirkulaciji i dotoku krvi u posteljicu. Spavanje na
levoj strani može pomoći i kod problema sa probavom.

 

Često se postavlja pitanje da je li položaj spavanja na levoj ili desnoj strani zdraviji za srce. 

Istraživanje pokazuje da spavanje na desnoj strani može smanjiti aktivnost nervnog sistema, što utiče na smanjen
rad srca i krvni pritisak.
Neki naučnici smatraju da je preferencija koja se odnosi na spavanje na desnoj strani instinktivna, zaštitna reakcija srca.
A studije pokazuju da ljudi sa srčanim problemima imaju tendenciju da izbegavaju spavanje na levoj strani.

Spavanje na strani može u većini slučajeva smanjiti bol u leđima i vratu, naročito uz odgovarajući jastuk.

Ukoliko je ovo i vaš preferirani način za spavanje istražite karakteristeike iGrow livenog anatomskog jastuka koji je
specijalno dizajniran da pogoduje ovom položaju za spavanje.

Međutim, u ovom položaju tokom spavanja velike su šanse da ćete stvoriti bore zbog pritiska na vaše lice.
Takođe je veća verovatnoća da ćete prekinuti cirkulaciju u svojoj ruci usled pritiska tela. To može uzrokovati nelagodan
osećaj utrnulosti, što često tera ljude da se probude tokom noći. 

 

Spavanje u položaju fetusa

U pitanju je najpopularniji položaj spavanja, čak kod 60% ljudi a posebno kod žena, pokazala su istraživanja.
Spavanje u položaju fetusa može imati slične prednosti kao i bočno spavanje, uključujući smanjenje hrkanja,
ublažavanje pritiska na leđa.

 

Kada položaj fetusa nije idealan? 

Savijanje tela u fetalni položaj može uticati na to da se ukočite sledećeg jutra. A vaše disanje može biti ograničeno
jer dijafragma ne može funkcionisati jednako efikasno kao kada je telo ispravljeno. Ako vam je najudobnije da
spavate u položaju fetusa, pokušajte da koristite jastuk za potporu, kako biste sprečili da se previše savijete.

Ukoliko spavate u ovom položaju, idelan jastuk za vas je Aloe Vera memory jastuk koji zbog svojih blagotvornih
karakteristika, odgovara svim uzrastima i godišnjim dobima.

 

Spavanje na stomaku 

Istraživanja pokazuju da se samo 7% ljudi odluči za ovaj položaj spavanja. Generalno gledano, ovo je najgora
od svih opcija, uz određene izuzetke. Spavanje na stomaku vam može umanjiti problem sa hrkanjem i apnejom,
pa može biti pametan izbor za ljude sa blažim simptomima ovih stanja koji ne mogu udobno spavati na strani.

 

Problemi sa spavanjem na stomaku

Ima ih nekoliko a jedan od najčešćih je bol koji ovaj položaj izaziva u leđima i vratu, uzrokujući dodatnu nelagodu.
U ovom položaju praktično je nemoguće držati kičmu i vrat tako da ne budu pod pritiskom. Vrat je uglavnom
okrenut pod uglom od 90 stepeni od ostatka tela i uzdignut jastukom. To je recept za bolove u vratu zbog naprezanja. 

Spavanje na stomaku uzrokuje izraženu krivinu u kičmi – što vrši pritisak na donji deo leđa i može uzrokovati bol
i ukočenost.
Ovaj položaj takođe može dovesti do pojave više bora.

 

Savršen položaj za spavanje

S obzirom na to da je udobnost prioritet kada je kvalitetan san u pitanju, poenta je da obezbedite uslove i
pronađete jedinstveni položaj koji radi za vas. To ćete znati onda kada postignete savršenu relaksaciju. Ali ako
smatrate da ste noću vrlo nemirni i budite se više od 4 puta, onda razmislite da zatražite pomoć od svog lekara. 

MLILY Cooling butterfly jastuk vam može pomoći u otkrivanju svog savršenog položaja za spavanje.
To je onaj položaj kada se osećate najprijatnije, a pri tom vam omogućava najkvalitetniji odmor, uzimajući u obzir
vaše jedinstvene potrebe. 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *