5 jednostavnih joga vežbi za bolji san

mlily

Kvalitet sna zavisi od brojnih faktora. Brz život, stres, puno sedenja, malo ili mnogo smeha, ljutnja, i još mnoge aktivnosti i situacije utiču na to da li ćemo se noću odmoriti. Nauka je do sada utvrdila da uz određene aktivnosti i organizaciju dnevnog života, možemo poboljšati kvalitet sna i sebi obezbediti kvalitetan odmor.

Joga je jedan od sigurnih načina da to postignemo. Poznata kao umirujuća aktivnost koja neguje blagost, balans, umerenost i mir u telu, joga vežbe mogu nam pomoći da lakše zaspimo. Dovoljno je odabrati nekoliko proverenih vežbi i brzo ćete videti benefite po Vaš san, telo i odmor.

Kada je najbolje vreme za vežbanje?

Kada se odlučite da vežbanjem poboljšate kvalitet sna, možete se zapitati da li postoji idealan termin za vežbanje. 

Prema dosadašnjim istraživanjima, fizička aktivnost može nam pomoći da se ujutro razbudimo ili da uveče lakše utonemo u san. Zato ne postoji univerzalan odgovor, pogotovo zato što na to utiču individualni faktori kao što je pitanje koji smo hronotip, naše godine i zdravstveno stanje. Takođe, stručnjaci savetuju da slušamo signale sopstvenog tela i eksperimentišemo.

O ovome smo i ranije pisali u našem blogu na temu “U koje doba dana treba vežbati za lepši i kvalitetniji san”, a više detalja možete pronaći upravo ovde.

Zašto se joga preporučuje za poboljšanje kvaliteta sna?

Joga vekovima služi kao efikasan način za opuštanje i smirivanje. U čak 85% slučajeva uspešno smanjuje stres. Njen uspeh leži u koncentrisanju na disanje koje direktno utiče na opuštanje celog tela, kao i otklanjanju mentalnog stresa. 

Iako pruža veliki izbor različitih vežbi, ne postoji određeni stil koji je idealan za poboljšanje kvaliteta sna. Joga ima opšti uticaj na nas, a načinom na koji pristupamo vežbanju, sebe dovodimo u stanje veće uravnoteženosti celog tela.

Za početak, odaberite 5 vežbi koje ćete raditi istim redosledom i u trajanju od 30 minuta kako biste postigli prve rezultate. Naša preporuka je da ove vežbe radite uveče kako biste što direktnije uticali na san. Ipak, ne zaboravite da slušate šta vam kaže Vaše telo, i tako sami odredite idealan termin vežbanja.

Ali sa kojim vežbama početi? 

PrestavljamoVam 5 najčešćih vežbi koje se preporučuju za one koji žele da poboljšaju kvalitet svog sna.

Vežba 1 – Viparita Karani

Laganim pokretima podignite noge na zid, a leđa spustite u ležeći položaj. Kukove možete nasloniti na zid ili postaviti veoma blizu. Ruke položite pored tela, a stopala okrenite tako da budu pod pravim uglom u odnosu na zid. 

Koncentrišite se na disanje i oslobađanja tela od tenzije. U ovoj pozi možete ostati do 5 minuta. 

Vežba 2 – Supta Baddha Konasana

Ova vežba se zove i ležeći leptir. Izvodi se tako što legnete na leđa, stopala privučete telu, a kolena pustite da padnu u stranu dok pritiskate tabane jedno o drugo. Ako želite, poduprite kolena jastucima. 

Dok ste u ovoj pozi obratite pažnju na to kako se Vaše telo oseća. Trudite se da poravnate sve delove tela u isti nivo, kukove, lopatice, a kolena da budu na istoj visini. 

Vežba 3 – Shishuasana

Vežba odnosno poza koja je najbolja za istezanje leđa. Kleknite i telo spustite ispred sebe. Ruke takođe ispružite ispred sebe, a stopala postavite tako da sednete na pete. 

Uz pomoć ove vežbe ćete opustiti ceo nervni sistem, osloboditi se napetosti u leđima i pripremiti sebe za spavanje. 

Vežba 4 – Uttanasana

Poza potrebna za ovu vežbu je slična prethodnoj, ali se izvodi stojeći. Stopala postavite ravno ispod kukova, a telo savijte prema nogama. Trudite se da se što više približite, što će olakšati hvatanje rukama za zadnji deo nogu iznad stopala. Ako Vam je ovo teško, pokušajte da rukama samo dodirnete pod. Što više budete radili ovu vežbu uspevaćete da postignete idealnu pozu. 

Ova poza se preporučuje za smanjenje glavobolje, protiv nesanice, a pomoći će i da se oslobodite osećaja anksioznosti. Imajte na umu da u ovoj vežbi nije primarni cilj da istežete mišiće tako da možete malo saviti kolena ako je potrebno, kako biste opustili telo.

Vežba 5 – Savasana

Svaki ciklus vežbanja završite sa ležećom pozom koja će Vas najbolje pripremiti za spavanje. Lezite na ravnu podlogu, kolena približite grudima, zagrlite ih i udahnite duboko. Zatim ispružite noge ispred sebe u širini kukova. Opustite donji deo leđa tako da neutrališete bilo kakav bol, ruke opustite pored tela sa dlanovima okrenutim ka gore. Ramena treba da dodiruju podlogu kako bi se izbeglo bilo kakvo krivljenje. 

Prethodne vežbe usporavaju disanje, dok se u ovoj pozi ritam postepeno vraća u normalan i to je očekivano. Nastavite da koncentraciju usmeravate ka opuštanju i oslobađanju od neprijatnosti i bola. Time ćete celo telo i um uvesti u idealno stanje mira, uravnoteženosti i pospanosti. 

Još nešto što može da pomogne

Preporučene vežbe odnosno joga poze pomoći će Vam da se pripremite za spavanje, oslobodite napetosti i brže zaspite. Takođe, ono što može pomoći da celu noć spavate mirno i udobno jeste krevet opremljen kvalitetnim dušekom od memorijske pene i jastukom koji će pružiti idealnu potporu Vašem vratu.

U ponudi Mlily proizvoda možete pronaći dušeke i jastuke koji se prilagođavaju konturama Vašeg tela i omogućavaju da udobno ležite u omiljenoj pozi. 

Posetite našu online prodavnicu i upoznajte se sa celokupnom Mlily ponudom. Tamo ćete pronaći i proizvode na akciji koje možete kupiti po povoljnijim cenama. 

Odaberite najbolje za sebe i pružite sebi zaista mirne noći i lepe snove.