Koliko traje idealna dremka?

idealna dremka

Dremnuti ili ne? – pitanje je!

Ponekad nam se učini da nas dremanje učini još umornijima nego što jesmo, ali to ne mora biti tako. Verovali ili ne, ključ je u tome da se probudite ni prerano, ni prekasno.

Već posle 20 minuta dnevnog spavanja možete osetiti dodatnu energiju, poboljšanu koncentraciju i druge prednosti dremanja. Dremanje te dužine nas održava u najblažoj fazi ne- REM sna, što olakšava buđenje i daje energiju. Ipak, ako preterate, veoma je moguće da ćete zažaliti što ste uopšte legali.

Pre svega, imajte na umu da je izuzetno važna i podloga na kojoj ćete odspavati. Uvek je bolje dremati u krevetu nego na kauču, jer je dobar dušek ključan za kvalitetan odmor, bez obzira na njegovo trajanje. Isto tako, kvalitetan i pre svega odgovarajuć jastuk donosi osećaj svežine nakon popodnevne dremke, jer oslobađa glavu i vrat pritiska, pomaže da se mišići opuste i samim pospešuje kvalitet sna.

Ako budete spavali između 30 i 60 minuta utonućete u dublje faze sna, Vaš mozak će usporiti, a probudićete se veoma dezorijentisani, zbunjeni i neraspoloženi. Ovaj „mamurluk od spavanja“ će samo učiniti da se osećate barem dvostruko gore nego pre nego što ćete leći.

Ako imate sreće da možete da izdvojite 90 minuta za popodnevnu dremku, Vaše telo će imati sasvim dovoljno vremena da prođe kompletan ciklus spavanja – od najblaže do najdubljih faza sna, pa ćete se nakon buđenja osećati kao novi.

Dodatna prednost devedesetominutne dremke jeste da se pokazala kao odličan podstrek za pamćenje i kreativnost.