Budite jači od hrkanja

jaci od hrkanja

Spavajte na boku

Ako spavate na leđima, Vaš jezik može „zapasti“ u grlo i delimično blokirati disajne puteve, što dovodi do otežanog disanja i bučnog krkljanja koje prepoznajemo kao hrkanje.

Zato je anatomski jastuk odličan izbor, jer drži glavu i vrat u pravilnom poravnanju i smanjuje mogućnost blokiranja disajnih puteva.

Oslobodite nos

Sve što bi moglo da blokira protok vazduha kroz Vaš nos, od alergija do oblika nozdrva, može uticati na način disanja tokom sna. Pokušajte sa flasterima za hrkanje koji pomažu da se oslobode disajni putevi.

Izbegavajte alkohol pre odlaska u krevet

Vodite računa o tome da ukoliko alkoholno piće popijete manje od dva sata pred spavanje, velike su šanse da Vas očekuje veoma bučna noć. Alkohol ne samo što ugrožava redovnost spavanja, već otežava opuštanje mišića u grlu, što dovodi do hrkanja.

Otkrijte svoju muzikalnu stranu

Pevanje ili sviranje određenih duvačkih instrumenata može da smanji rizik od opstruktivne apnee spavanja i može biti veoma efektivno pri smanjenju hrkanja, najverovatnije zbog toga što se prilikom sviranja duvačkih instrumenata razvijaju mišići gornjih disajnih puteva.

Posavetujte se sa lekarom

Ukoliko je Vaše hrkanje hronično, budite se neispavani i dodatno umorni, a Vaš partner ili cimer je na izmaku snaga, ozbiljno razmislite o poseti lekaru, jer može pomoći da unapredite kvalitet spavanja i života u celosti.