5 trikova da pobedite pospanost

trikovi protiv pospanosti

Ako jedva držite otvorene oči i glava Vam pada čim dan zađe u poslepodnevne časove, ne brinite – to je sasvim normalna pojava. Nivo energije opadne nakon nekih sedam časova od buđenja, a mnoge svakodnevne navike koje praktikujemo čak i pogoršavaju ovu pojavu: obrok pun ugljenih hidrata ili predugo sedenje za kancelarijskim stolom.

Naravno, većina ljudi ne može sebi da prišti popodnevnu dremku tokom radnih dana, a upravo je to razlog zbog čega treba da isprobate ovih pet načina da brzo povratite neophodnu energiju.

  1. Gricnite malo energije. Užina je jako važna, a s obzirom na to da je hrana suštinski energija, jasno je da će pravi odabir užine pomoći sa održavanjem pažnje i budnosti. Nikako se nemojte oslanjati na izbor iz aparata za grickalice ili trafike u blizini. Potrebna Vam je zdrava kombinacija koju ćete brzo svariti, ali će Vas držati i sitim dok ne dođe vreme za večeru. Nekoliko opcija jesu žitarice u celom zrnu sa mlekom, sirovo povrće, jabuke ili sir.
  2. Preskočite kafu. Deluje kao da je džinovska šolja kafe odlično rešenje, ali ipak nije, jer kada uveče legnete da spavate mogli biste zažaliti. Odaberite zeleni čaj koji u sebi sadrži manje kofeina, a deluje i kao sjajan antioksidant.
  3. Neka Vam voda bude pri ruci. Dehidratacija može učiniti da se osećate pospanije nego inače, pa se potrudite da Vam flašica vode bude uvek pri ruci. Naravno, voda nije važna samo u vreme kada Vam se prispava – dovoljan unos vode kroz čitav dan je izuzetno važan za opšte zdravlje.
  4. Brza šetnja spašava stvar. Šta više, kratka šetnja uspešno deluje na dve stvari: ubrzava otkucaje srca, što daje dodatnu energiju i izlaže Vas dnevnom svetlu, što Vas čini budnijim.
  5. Brza popravka. Ako je sve drugo bilo bezuspešno, pokušajte sa onim što inače radite kada se probudite: umivanje, pranje zuba, čak i promena majice. Delotvorno može biti čak i ako samo pomirišete neku osvežavajuću aromu kao što su citrusi, pepermint ili ruzmarin.