Kako da brinete o svom telu tokom zimskih meseci

Iako nas zimski period uglavnom asocira na idilične snežne dane, ovo vreme našem organizmu donosi brojne izazove.
Pred nama su meseci hladnih, dugih noći, mraza i kratkih dana, što može uticati na kvalitet naše kože, kose, imuniteta i tela u celini. 

1. Unosite dovoljno voća i povrća

Tokom zimskih meseci pravilna ishrana je izuzetno važna kako biste ojačali imunitet i zaštitili se od različitih virusa i gripa.
Vašem telu će tokom zime trebati veća količina vitamina, minerala i antioksidansa koji se nalaze u voću i povrću. 

Zbog nedostatka sunčeve svetlosti, zimi naše telo ima deficit vitamina D koji je važan faktor u borbi protiv sezonskih bolesti, pa se preporučuje da unosite namirnice bogate ovim vitaminom. Takođe, vitamin C je neverovatan antioksidans koji može sprečiti različite vrste prehlada, pa Vam savetujemo da započnete zimski dan čašom ceđenog soka od pomorandže ili limuna.

2. Hidrirajte svoju kožu i telo 

Zimi je naše telo izloženo hladnoći, vetru i promenama temperature napolju i unutra, što izaziva iritacije i suvu kožu. Upotreba različitih hidratantnih krema obogaćenih vitaminom E može zaštititi Vašu kožu od hladnoće i pružiti joj optimalan nivo vlažnosti. 

Iako imate manju potrebu za vodom tokom zime, preporučuje se da unosite barem 2 litre tečnosti tokom dana kako bi Vaše telo ostalo hidrirano spolja i iznutra.

3. Uspostavite rutinu spavanja

Zimi dnevno svetlo ranije nestaje, a mračna jutra značajno mogu poremetiti Vašu rutinu spavanja, kao i kvalitet sna. Kako osnovu zdravog i svežeg tela čini upravo čvrst noćni san, veoma je važno da tokom zimskih meseci osigurate svom telu dovoljnu količinu spavanja. Preduslov ovoga je udoban dušek i jastuk koji će pružiti pravilnu negu Vašem telu tokom čitave noći. 

Više o značaju kvalitetnog sna pročitajte u tekstu Kako(ne)spavanje utiče na imunitet

4. Provodite vreme na čistom vazduhu

Hladno vreme tokom zime podrazumeva da ćete više vremena provoditi unutra. Međutim, šetnje na svežem vazduhu izuzetno su važne u očuvanju zdravlja Vašeg tela. 

Ovaj vid fizičke aktivnosti povoljno utiče na rad imunog sistema, pa je poželjno da što više vremena u toku dana provedete napolju.

5. Odmarajte

Tokom zime radne obaveze i aktivnosti u toku dana Vam mogu mnogo teže padati. Razlog ovoga je kraći dan, pa ćete se truditi da sve obavite “pre mraka”. Kako se ne biste preforsirali, veoma je bitno da dobro organizujete svoje vreme, tako da ostavite svaki dan dovoljno vremena za odmor.

Pored ovih preporuka, u našoj ponudi ovde možete pronaći kvalitetne jastuke i dušeke koji će Vam pomoći da se na najbolji način brinete o svom telu.