Kako da se probudite odmorni i bez bolova u vratu i leđima

Bol u vratu nije prva stvar s kojom želite da se susretnete na početku novog dana. Minimalne promene navika mogu da poboljšaju higijenu spavanja, ali i da spreče ponovno javljanje nelagode.

U svakom trenutku 10 – 20% odraslih oseća bol u vratu ili leđima. Neretko se, nakon toga, javi glavobolja, bol u ramenu ili neprijatnost prilikom najjednostavnijih pokreta. Čest je slučaj da bol u vratu prođe sam od sebe, ali u 50% slučajeva on postaje hroničan problem.

Najčešće je uzrokovan lošim položajem tokom spavanja, nedovoljno kvalitetnom opremom za spavanje (jastuk, dušek ili naddušek) ili problemom sa spavanjem, uopšte.

Iako nije moguće potpuno zaobići sve tipove ukočenosti vrata, moguće je pravovremeno reagovati i smanjiti šanse za razvoj mnogih. Zato Vam ostavljamo savete pomoću kojih možete da ubrzate proces zarastanja, ali i da smanjite rizik da se bolovi narednog jutra ponovo jave.

Toplota ili hladnoća kao lek

U zavisnosti od toga koliko dugo bol traje, koristite hladan ili topao oblog.

Ukoliko se nelagoda javila odmah nakon buđenja (ili Vas je upravo ona probudila), stavite malo leda na bolno mesto. Led držite 20 minuta, a potom ga skinite na 20 minuta. Ovaj postupak možete ponoviti nekoliko puta jer će sigurno smanjiti upalu, ali i verovatnoću da se ista proširi.

Prošlo je nekoliko dana, a Vi još uvek imate tegobe? Ovog puta, umesto leda, koristite topao peškir. Zagrevajte bolno mesto 20 minuta pa napravite pauzu. Ukoliko Vam bolove uzrokuje zgrčen mišić, toplota će opustiti mišić i poboljšati cirkulaciju.

Nepravilno držanje

Posledice digitalizacije i užurbanog načina života svuda su oko nas. Dugotrajan boravak ispred računara, sedenje u automobilu ili držanje mobilnog telefona stvaraju značajan pritisak na vrat do neverovatnih 60 kg po nekim procenama. Višesatna izloženost ovim tegobama može da izazove trajnu deformaciju kičme, kao i oštećenja vratnih mišića i tetiva.

Ove smetnje toliko su učestale da predstavljaju neku vrstu savremenog medicinskog poremećaja, a najbolji tretman jeste izbegavanje nepravilnih položaja. Olakšajte sebi, podesite uređaj tako da uvek bude u visini Vaših očiju i zadržite glavu uspravno kada gledate u računar, televizor ili mobilni telefon.

Dodatno, kad god je to moguće – pravite pauze. Odvojte nekoliko minuta, ustanite, napravite nekoliko koraka i nekoliko vežbi rotiranja glave, ramena ili pomeranja brade prema vratu. Sve ovo može dosta da utiče na smanjenje napetosti u mišićima.

Istezanje kao prevencija i kao lečenje

Kada je upalni proces već tu, istezanje može ublažiti bolove, ali mnogo je efikasnije kao način da sprečite neprijatan osećaj u budućnosti.

Redovne vežbe istezanja i razgibavanja mišića i vratnog dela mogu osetno da poprave Vaše stanje. Kada su mišići gipki, buduća uganuća ligamenata vrata, tetiva i mišića svedena su na minimum.

Ipak, najvažnije je da održite kontinuitet u vežbanju.

Na ovom linku možete pogledati zanimljive i vežbe jednostavne za primenu za koje Vam neće biti potrebno puno dodatne opreme i koje ne oduzimaju previše vremena, a benefite ćete osetiti već nakon prve serije.

Odaberite pravi položaj u krevetu

Čak i pre spavanja, postoje položaji na koje možete da utičete kako biste sprečili razvoj bola i uticali na kvalitet sna. Tako, na primer, bilo da gledate televizor ili čitate u krevetu, izbegavajte naslanjanje na nekoliko jastuka kako Vam glava ili vratni deo ne bi bili savijeni. Umesto toga, postavite neku potporu pod ruke, a glava neka Vam bude u neutralnom položaju.

Najbolje rešenje za spavanje je položaj na leđima ili na boku, dok se savetuje da se spavanje na stomaku izbegava zbog neprirodnog položaja glave. Ipak, svi znamo da većina spava na boku tako da preporučujemo da pokušate da stavite jastuk između nogu kako bi vrat bio u ravni sa kičmom.

Ko su vaši saveznici za dobar san?

Otprilike jednu trećinu života ćemo provesti spavajući tako da je veoma važno odabrati kvalitetnu opremu za spavanje koja će dati najbolje rezultate svakog jutra.

Krevet, dušek i naddušek važan su deo kako prevencije tako i sanacije bolova u vratu i kičmi.

Previše čvrst ili previše mekan dušek loš je partner kada su relaksacija i odmor ono što želimo da postignemo. Jastuk neadekvatne veličine ili tvrdoće jedan je od glavnih uzročnika ukočenosti vrata. Veći i čvršći jastuci dobri su ukoliko spavate na boku, a ukoliko je Vaš izbor spavanje na leđima – razmislite o tanjim jastucima.

Kada Vam se desi da je dušek previše ulegnut u sredini, važno je razmotriti opciju kupovine novog koji će na pravi način pružiti potporu vratnom delu i leđima.

Bonus saveti: 10 ponavljanja ovih vežbi će Vam biti od velike koristi

  1. Koristeći bradu kao pokazivač, nežno skicirajte abecedu
  2. Podignite glavu gore i usmerite pogled ka plafonu, vratite u osnovni položaj, a potom pogledajte i u pod.
  3. Okrenite glavu udesno, a levom rukom pritisnite bradu. Vratite se u početnu poziciju i isto ponovite sa levom stranom.
  4. Nosom napravite veliki krug u smeru kazaljke na satu, a potom u suprotnom smeru

Da sumiramo…

Sada kada znate šta možete da uradite kako biste se rešili dosadnih bolova u vratu i kičmi ne postoji razlog da se konačno ne probudite naspavani i puni elana za sve divne trenutke koji Vas očekuju u danu koji dolazi. Ukoliko našim predlozima dodate i komfornu opremu za spavanje dobićete bolji san i kvalitetniji život.

Ne postoji univerzalni dušek ili jastuk pogodan za svakog, ali Mlily tim Vam može pomoći da pronađete idealnog saveznika. Jasno je da rešenje postoji i da bol lako i brzo može da postane samo deo Vaše prošlosti, kao i da ne morate da se odreknete udobnosti, pogledajte ceo Mlily asortiman i odaberite pravog partnera za dobar san.

Nemojte da pristanete na bilo šta manje od dobrog i kvalitetnog sna i konačno poželite “laku noć” svakoj vrsti bola u vratu.