Šta (ne) znamo o spavanju?

znanje o spavanju

Ove stvari o spavanju sigurno niste znali

Retko ko ne voli spavanje. Dobar, dubok noćni san ili okrepljujuću popodnevnu dremku nakon ručka.
Ipak, većinu ovih stvari o spavanju sigurno niste znali.

  • Čak 12 osoba sanja u potpunosti crno-bele snove.
  • Mačke provedu čak dve trećine svog života u spavanju.
  • Žirafama je potrebno svega 1,9 sati sna dnevno, dok je smeđem slepom mišu neophodno čak osamnaest sati više.
  • Najduži zabeležen period bez spavanja je postigao kalifornijski student Rendi Gardner 1964.godine. On je uspeo da
    ostane budan čak 11 dana.
  • Nije neuobičajeno da gluvi ljudi koriste znakovni jezik i tokom sna.
  • Disania je naziv stanja u kojem je osobi veoma teško da ujutru ustane iz kreveta.
  • Neprirodni pokreti tokom sna nazivaju se parasomnia. Neki ljudi su tokom sna izvršili krivična dela, uključujući
    vožnju u snu, pa čak i ubistvo.
  • Osećaj padanja u polu-snu i naglog nekontrolisanog trzanja praćenog buđenjem naziva se hipnotičko trzanje.
  • Prema pojedinim istraživanjima, čak 15% pripadnika svetske populacije mesečari.
  • Jedan od četiri bračna para spava u odvojenim krevetima.
  • Uzdržavanje od sna vas može ubiti brže nego uzdržavanje od hrane.
  • Osobe koje su rođene slepe u snu doživljavaju različite emocije, mirise i zvukove.
  • U prvih pet minuta od buđenja zaboravimo čak 50% onoga što smo upravo sanjali. Nakon još pet minuta skoro
    90% sna je otišlo u zaborav.
  • Nedostatak sna utiče na promenu tolerancije na bol. Studija je pokazala da prag bola opada za čak 100% kod osoba
    koje su probuđene u pola sna.
  • Stručnjaci iz oblasti spavanja su ustanovili da postoji direktna veza između položaja u kojem osoba spava i njene
    ličnosti.
  • Idealan razmak između leganja i padanja u san bi trebalo da traje između 10 i 15 minuta. Ukoliko Vam je potrebno
    manje od 5 minuta, postoji mogućnost da ste hronično neispavani.
  • Spavanje na stomaku može da poboljša probavu i varenje, ukoliko su Vaše ruke smeštene ispod jastuka i ležite u
    pozi „slobodnog pada“. Ukoliko ležite na levom boku, lakše ćete se izboriti sa gorušicom.
  • Strah nije emocija koju najčešće izazivaju noćne more! Naučnici su dokazali da se mnogo češće javljaju osećaj tuge,
    krivice i zbunjenosti.

znanje o spavanju